Kategoria:

Retencja p艂yn贸w. Jak pozby膰 si臋 nadmiaru wody z organizmu?

Kategoria:

Retencja p艂yn贸w. Jak pozby膰 si臋 nadmiaru wody z organizmu?

Gromadzenie si臋 wody w organizmie mo偶e mie膰 wiele przyczyn. S膮 to nadmiar spo偶ycia sodu, s艂abe kr膮偶enie, brak lub zbyt ma艂o ruchu, niedob贸r witamin, niewydolno艣膰 偶ylna, nadmiar stres贸w, menstruacja, upa艂y, przebywanie na nadmiernych wysoko艣ciach, rozmaite alergie, nadci艣nienie t臋tnicze, problemy z sercem, schorzenia nerek, p艂uc czy w膮troby, zaburzenia czynno艣ci tarczycy, za偶ywanie niekt贸rych lek贸w czy 艣rodk贸w antydepresyjnych鈥 Ci臋偶ko zatem na pierwszy rzut oka zdiagnozowa膰 co mo偶e by膰 powodem ci膮g艂ych problem贸w z retencj膮 wody, kt贸ra poza uczuciem opuchni臋cia, cz臋sto wp艂ywa na zmian臋 masy cia艂a, podwy偶sza ci艣nienie czy powoduje sztywno艣膰 staw贸w.

Oto kilka domowych sposob贸w, kt贸re mog膮 przynie艣膰 ulg臋 przy zatrzymaniu wody w organizmie:

  • Mniszek lekarski 鈥 to niepozorne 鈥瀦ielsko鈥 ma niezwyk艂e w艂a艣ciwo艣ci moczop臋dne. Zawiera sporo potasu, kt贸ry pomaga zmniejszy膰 nadmiar sodu w naszym organizmie. Dzi臋ki zawarto艣ci magnezu wspomaga 艂agodzenie napi臋cia przedmiesi膮czkowego i wzd臋cia nim spowodowanego. Suszony mniszek zalej wrz膮tkiem i parz ok. 10 minut, odced藕, a nast臋pnie pij herbatk臋 3 razy dziennie. Je偶eli za偶ywasz jakie艣 leki, skonsultuj si臋 wcze艣niej z lekarzem, gdy偶 herbatka z mniszka mo偶e kolidowa膰 z niekt贸rymi z nich.
  • Pietruszka 鈥 podobnie jak mniszek lekarski jest moczop臋dna, dlatego mo偶esz zaparzy膰 j膮 podobnie jak mniszek, wsypuj膮c dwie 艂y偶eczki suszonej natki do fili偶anki i zalewaj膮c j膮 wrz膮tkiem. Napar pij 3 razy dziennie. Je偶eli wolisz, mo偶esz doda膰 do herbatki soku z cytryny.
  • S贸l Epsom 鈥 jest sol膮, kt贸ra dodana do k膮pieli pozwoli pozby膰 si臋 nadmiaru wody i zlikwidowa膰 nad臋cie brzucha przez odwr贸con膮 osmoz臋. K膮pieli z sol膮 Epsom pozwala oczy艣ci膰 organizm z nadmiaru toksyn i p艂yn贸w, daje niezwyk艂y relaks, 艂agodzi b贸le mi臋艣ni i koi nerwy. Dodaj dwie fili偶anki soli do ciep艂ej k膮pieli i zanurz si臋 w niej na 10-15 minut. Powtarzaj zabieg do 3 razy w tygodniu.
  • Sok z cytryny to kolejny domowy pomocnik w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu. Wymieszaj dwie 艂y偶eczki soku ze szklank膮 ciep艂ej wody, mo偶esz doda膰 r贸wnie偶 odrobin臋 miodu do smaku. Pij膮c nap贸j codziennie, zobaczysz popraw臋.
  • Nasiona kopru s膮 moczop臋dne, pomagaj膮 oczy艣ci膰 nerki i zapobiegaj膮 nagromadzeniu toksyn w organizmie. S膮 r贸wnie偶 pomocne dla uk艂adu trawiennego i 艂agodz膮 gromadzenie si臋 gaz贸w. Ju偶 jedna 艂y偶eczka nasion kopru zalana ciep艂膮 wod膮 i parzona ok. 10 minut pozwala poczu膰 ulg臋. Pij napar do 3 razy dziennie.
  • Pokrzywa jest kolejnym zio艂em nieocenionym przy nadmiarze wody w organizmie. Dzia艂a moczop臋dnie i zmniejsza zatrzymywanie wody. Najlepiej dzia艂a jednak jej sproszkowany korze艅, kt贸ry parzony 10 minut i popijany 2-3 razy dziennie przynosi wyra藕n膮 ulg臋.
  • Sok z 偶urawiny to chyba najpopularniejszy 艣rodek moczop臋dny. Bogactwo minera艂贸w takich jak magnez, potas czy wap艅 dodatkowo wspomaga prawid艂ow膮 r贸wnowag臋 p艂yn贸w w naszym organizmie. Szklanka soku 偶urawinowego dziennie skutecznie zapobiega zbieraniu si臋 wody w organizmie. Mo偶na zastosowa膰 tak偶e specjalne suplementy z 偶urawiny.
  • Ocet jab艂kowy to kolejny domowy spos贸b na zapobieganie zatrzymaniu wody. Zawiera potas, kt贸ry usuwa nadmiar sodu z organizmu. 艁y偶eczk臋 octu dodaj do szklanki wody i popijaj dwa razy dziennie. Mo偶esz te偶 dopom贸c spuchni臋tym nogom, robi膮c k膮piele st贸p w ciep艂ej wodzie z dodatkiem octu jab艂kowego, dodatkowo pomaga ona zapobiega膰 przykremu zapachowi.
  • Cebula jest warzywem, kt贸re nie powoduje jedynie p艂aczu, ale mo偶e skutecznie dopom贸c, gdy cierpimy na nadmiar nagromadzonych p艂yn贸w w organizmie. Pomaga oczy艣ci膰 uk艂ad moczowy, krew i zapobiega tworzeniu si臋 kamieni nerkowych. Aby stworzy膰 eliksir, wystarczy zagotowa膰 kilka surowych cebul w 4 szklankach wody, doda膰 odrobin臋 soli do smaku, odcedzi膰 i popija膰 po 2-3 fili偶anki naparu dziennie.

Poza powy偶szymi produktami warto wprowadzi膰 do diety kapust臋, og贸rki, rukiew wodn膮, seler, banany, ananasy i arbuza, kt贸re wspomagaj膮 uwalnianie nadmiaru p艂yn贸w. Wa偶ne jest picie du偶ej ilo艣ci wody 鈥 regularnie przez ca艂y dzie艅, warto ograniczy膰 spo偶ycie soli i alkoholu, a tak偶e regularnie 膰wiczy膰.