Kategoria:

Okres 艣wi膮teczny a dieta – jak sobie poradzi膰

Kategoria:

Okres 艣wi膮teczny a dieta – jak sobie poradzi膰

Okres Wielkanocy mo偶e by膰 niema艂ym wyzwaniem dla os贸b na diecie.
Jakich zasad przestrzega膰, by nie przyty膰 w tym czasie i nie straci膰 motywacji?

鈼 PLANUJ: przemy艣l menu na poszczeg贸lne dni, stw贸rz list臋 zakup贸w. Do sklepu wybierz si臋 najedzony i omijaj p贸艂ki ze s艂odyczami i przetworzon膮 偶ywno艣ci膮. Warto zaopatrzy膰 si臋 te偶 w mniejsze blachy i p贸艂miski. Nie gotuj jak dla wojska! Przemy艣l porcje. To tylko 2-3 dni. Lepiej przygotowa膰 mniej ni偶 p贸藕niej zjada膰 to, co zosta艂o.

鈼 MONITORUJ PORY POSI艁K脫W: wiele os贸b gubi ci膮g艂e podjadanie w 艣wi膮teczne dni. Nie zmuszaj swojego przewodu pokarmowego do sta艂ej pracy na najwy偶szych obrotach. To przyniesie jedynie uczucie ci臋偶ko艣ci i odbiera ochot臋 na ruch. Zachowaj standardowe odst臋py mi臋dzy posi艂kami: 3-4 h. Popijaj wod臋 i zio艂owe napary wspomagaj膮ce trawienie.

鈼 SCHOWAJ CIASTKA: dwa kawa艂ki ciastka po g艂贸wnych posi艂kach nie zrujnuj膮 zdrowej diety, ale sta艂e podjadanie s艂odko艣ci mi臋dzy posi艂kami mo偶e spowodowa膰 znaczne pobudzenie 艂aknienia i spo偶ycie wi臋kszej ilo艣ci kilokalorii ni偶 planowali艣my. A czego oczy nie widz膮, tego sercu nie 偶al鈥 馃槈

鈼 UNIKAJ PUSTYCH KILOKALORII: zwracaj szczeg贸ln膮 uwag臋 na to, co pijesz. Alkohol, s艂odkie soki, kompoty, napoje typu cola itd. to ogromna dawka kilokalorii, kt贸rej i tak w tym czasie du偶o spo偶ywamy. Unikaj te偶 wysokoenergetycznych sos贸w jak majonez.

鈼 艢WI臉TUJ TYLKO W 艢WI臉TA: Wielkanoc to 2-3 dni, podczas kt贸rych spo偶ywamy 艣wi膮teczne potrawy. Warto do tego czasu trzyma膰 si臋 swoich za艂o偶e艅 dietetycznych i nie szuka膰 powod贸w, by odpu艣ci膰- te 2 dni nie b臋d膮 zbytnio rzutowa膰 na nasze post臋py, je艣li we wtorek po 艢wi臋tach wr贸cimy do swojej diety.

鈼 SKUP SI臉 NA JEDZENIU: zacznij posi艂ek od produkt贸w bia艂kowych, s膮 one najbardziej syc膮ce tj. mi臋so, ryby, jaja. Powoli prze偶uwaj, dopiero po 15 minutach odczuwana jest syto艣膰. Zacznij od Twoich ulubionych potraw. Na艂贸偶 odpowiedni膮 porcj臋 i nie dok艂adaj. Ka偶dy kolejny kawa艂ek sernika smakuje tak samo 馃檪

鈼 R脫WNOWAGA TO PODSTAWA: 艢wi臋ta to nie jest czas, by si臋 odchudza膰! Masz na to reszt臋 dni w roku. Nie przejmuj si臋 zbytnio, nie odmawiaj sobie wszystkiego. Odpocznij w tym czasie, skorzystaj z pogody, jedzenie to jedyne dodatek. Nawet je艣li zobaczysz wi臋kszy wynik na wadze, to po powrocie do diety te kilogramy spadn膮 i masa cia艂a si臋 ustabilizuje. Potraktuj ten czas jako unormowanie wagi, a nie osi膮ganie spektakularnych wynik贸w redukcji.

鈼 SKORZYSTAJ Z ODCHUDZONYCH WERSJI WIELKANOCNYCH DA艃: 艣wi膮teczne potrawy zawieraj膮 du偶o warto艣ciowych produkt贸w, a ich kaloryczno艣膰 jest w du偶ej mierze zale偶na od sposobu przyrz膮dzenia i u偶ytych sk艂adnik贸w. Nasze pude艂ka w okresie Wielkanocy b臋d膮 pe艂ne tradycyjnych (ale nieco odchudzonych) da艅, a je艣li spodziewasz si臋 go艣ci, mo偶esz te偶 pocz臋stowa膰 ich naszymi potrawami z Oferty Wielkanocnej.