Kategoria:

Kwarantanna a dieta

Kategoria:

Kwarantanna a dieta

W zale偶no艣ci od czasu, w jakim czytasz ten artyku艂, kwarantanna mo偶e trwa膰 dwa tygodnie, dziesi臋膰 dni, albo i inny okres… Niezmienne jest niestety to, 偶e mamy pandemi臋. Jak zminimalizowa膰 wp艂yw izolacji na wypracowane przez nas efekty dietetyczne i treningowe?

M贸wi si臋, 偶e formy nikt nie zrobi艂 w dwa tygodnie, to i w tak kr贸tkim czasie znacznie nie przytyje. Fakt. Ale co zrobi膰, by jak najbardziej zminimalizowa膰 ryzyko przybrania na wadze w takim okresie?

DIETA
Mo偶na zdecydowa膰 si臋 na odchudzanie. Mamy wi臋cej czasu, nie kusz膮 posi艂ki na mie艣cie, kurier podrzuca catering dietetyczny pod drzwi – to jest super pomys艂. Nieakceptowalnym by艂oby zupe艂ne porzucenie jakichkolwiek zasad zdrowego od偶ywiania. Brak ram w diecie to nigdy nie jest dobry pomys艂, zw艂aszcza przy ograniczonej aktywno艣ci fizycznej.

BILANS ENERGETYCZNY
Kwarantanna wymusi na wi臋kszo艣ci os贸b mniejsze zapotrzebowanie i zu偶ycie kilokalorii: o ok. 300-500 mniej na dob臋 (w tych granicach). Je艣li wi臋c jeste艣 na diecie redukcyjnej rozwa偶 to w swoim jad艂ospisie lub przy zam贸wieniu cateringu.

TRENING
艁atwiej Ci b臋dzie podczas kwarantanny utrzyma膰 ju偶 wypracowane mi臋艣nie ni偶 je rozbudowywa膰. Wiemy, 偶e potrzeba oko艂o 1/3 dotychczasowej obj臋to艣ci treningowej i treningu raz w tygodniu, 偶eby utrzyma膰 mas臋 mi臋艣niow膮 nawet przez 32 tygodnie. Kr贸tko m贸wi膮c 鈥 mo偶na 膰wiczy膰 na p贸艂 gwizdka i nadal zachowa膰 proporcje i wymiary swoich mi臋艣ni.

SUPLEMENTACJA
Mo偶na j膮 w艂膮czy膰 w celu ochrony wypracowanych mi臋艣ni. Jednym z suplement贸w, na kt贸re warto stawia膰, s膮 kwasy t艂uszczowe omega-3. Mo偶na te偶 rozwa偶y膰 wi臋ksze spo偶ycie ryb zamiast suplement贸w (np. 艂ososia, kt贸ry jest dobrym 藕r贸d艂em kwas贸w omega) i kreatyn臋 (je艣li wcze艣niej nie suplementowa艂e艣 tego sk艂adnika zapoznaj si臋 najpierw z tematem jej 艂adowania).

Nasta艂y ci臋偶kie czasy dla dobrej formy, ale pewne rozwi膮zania mog膮 pom贸c zminimalizowa膰 straty ci臋偶kiej pracy.
Pami臋tajcie: dbajcie o siebie, a my zadbamy o Wasz膮 diet臋 馃檪