Kategoria:

Etapy chudni臋cia – odchudzanie w praktyce

Kategoria:

Etapy chudni臋cia – odchudzanie w praktyce

Czy wiesz jak Twoje odchudzanie przebiega w praktyce?

Warto pozna膰 mechanizm dzia艂ania organizmu, by ustrzec si臋台 przed rezygnacja台 i聽 zrozumie膰虂 dlaczego i jakie efekty zauwa偶amy.

Faza 1: INTENSYWNY SPADEK MASY CIA艁A

Ten etap charakteryzuje si臋台 intensywnym spadkiem masy cia艂a (0,5-1,5 kg tygodniowo). Tracimy w贸wczas du偶o wody podsk贸rnej i w艂a艣nie to sprawia, 偶e cyferki na wadze spadaj膮台 – woda stanowi a偶虈 70% traconej wagi, 25% to t艂uszcz, a pozosta艂e 5% 鈥 bia艂ko. Z szybkiego chudni臋cia mo偶na cieszy膰虂 si臋台 przez kilka tygodni, tempo chudni臋cia jest indywidualne.

Faza 2: MASA CIA艁A NIE SPADA

To etap zatrzymania wagi, kt贸ry bardzo cz臋sto wzbudza niepok贸j, a niekiedy jest przyczyna台 rezygnacji. To du偶y b艂膮d, bo etap ten jest przej艣ciowy – trwa oko艂o 2 tygodni. Waga zatrzymuje si臋台 ze wzgl臋du na spowolnienie metabolizmu zwi膮zane z przystosowywaniem si臋台 organizmu do redukcji. Od tego momentu organizm b臋dzie spala艂 wi臋ksze ilo艣ci tkanki t艂uszczowej, ale jednocze艣nie ulegnie nawodnieniu 鈥 to dlatego w艂a艣nie nie widzimy efekt贸w na wadze; jednak gdyby艣my zrobili analiz臋 sk艂adu cia艂a zobaczyliby艣my post臋py.

Faza 3: MASA CIA艁A ZNO虂W SPADA

Po etapie chwilowego zatrzymania masy cia艂a przychodz膮台 dla nas pi臋kne dni! Spalamy od teraz a偶虈 69% tkanki t艂uszczowej, 19% wody i 12% bia艂ka. Ponownie nasza masa cia艂a ulega zmniejszeniu, a my zn贸w zaczynamy widzie膰虂 rezultaty naszych wysi艂k贸w. Wydaje si臋台, 偶e najgorsze za nami, gdy nagle nast臋puje znowu zatrzymanie.

Faza 4: MASA CIA艁A NIE ULEGA ZMIANIE

Nasz organizm potrzebuje troch臋台 czasu, by przyzwyczai膰虂 si臋台 do nowej sytuacji. Tempo przemiany materii zaczyna si臋台 zmniejsza膰虂, nie potrzebujemy ju偶虈 tak du偶ych ilo艣ci energii, wiec masa cia艂a zatrzymuje si臋台. To moment, w kt贸rym wiele os贸b si臋台 za艂amuje i ostatecznie zrywa z dieta台. Mimo, 偶e nie jest to 艂atwe trzeba w tym momencie zacisn膮膰虂 z臋by i dalej trwa膰虂 w swoich postanowieniach. Na szcz臋艣cie etap ten nie trwa wiecznie.

Faza 5: PONOWNIE CHUDNIEMY

Je艣li ca艂y czas jeste艣my na diecie to tkanka t艂uszczowa stanowi a偶 85% utraconej wagi, 15% za艣 to bia艂ko. Jeste艣my ju偶 bardzo blisko osi膮gni臋cia swojej oczekiwanej masy cia艂a.

D艂ugo艣膰 odchudzania zale偶y ju偶 teraz od tego jak du偶o nadprogramowych kilogram贸w masz do zrzucenia. Sukces czai si臋 ju偶 tu偶 za rogiem!

Te dwie ostatnie fazy powtarzaj膮 si臋 na przemian a偶 do zako艅czenia kuracji odchudzaj膮cej. Warto wzi膮膰 g艂臋boki oddech i uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰, by nie zrezygnowa膰 niepotrzebnie z osi膮gni臋cia celu ju偶 przy pierwszym zatrzymaniu spadk贸w masy cia艂a. Nie poddajemy si臋 nigdy!

Jak zapewne widzicie 鈥瀌iety cud鈥 nie maj膮 sensu, bo zazwyczaj trwaj膮 maksymalnie 2 tygodnie, a zgodnie z powy偶szym w tych pierwszych 14 dniach tracimy g艂贸wnie wod臋, nie t艂uszcz. Taka ekspresowa kuracja ko艅czy si臋 zanim nasz organizm w og贸le zabra艂 si臋 za prawid艂owe chudni臋cie!