Kategoria:

Dlaczego warto zacz膮膰 diet臋 jesienn膮?

Kategoria:

Dlaczego warto zacz膮膰 diet臋 jesienn膮?

Dlaczego warto zacz膮膰 diet臋 jesienn膮?

Nie sugerujmy si臋 tym, 偶e do lata jest jeszcze masa czasu i na pewno zd膮偶ymy jeszcze schudn膮膰 鈥 we藕my wag臋 w swoje r臋ce w艂a艣nie teraz, kiedy efekty mo偶na zobaczy膰 szybciej ni偶 my艣lisz! Dlaczego akurat jesieni膮 pacjenci naj艂atwiej chudn膮 i najmniej natrafiaj膮 przer贸偶nych trudno艣ci?

Wrzesie艅 to czas kiedy po wakacjach wszystko wraca do starego porz膮dku. Powoli wszyscy wracaj膮 na dobre z urlop贸w, dzieci id膮 do szko艂y 鈥 偶ycie jest bardziej uporz膮dkowane, a przez to i jad艂ospis staje si臋 lepiej zaplanowany. Jesienna pogoda 鈥 szczeg贸lnie w pierwszej po艂owie jesieni 鈥 sprzyja aktywno艣ci fizycznej. Nie jest ju偶 tak gor膮co, 偶e nie da si臋 wyj艣膰 z domu na lekki jogging czy szybk膮 przeja偶d偶k臋 na rowerze. Mamy wi臋c wi臋cej mo偶liwo艣ci, aby si臋 porusza膰.

Jesie艅 to bardzo dobry czas na start diety odchudzaj膮cej. Warto jednak pami臋ta膰 o tym, 偶e ch艂odniejsze temperatury, wi臋ksza podatno艣膰 na infekcje mo偶e nam szybko popsu膰 plany zwi膮zane z pi臋kn膮 sylwetk膮. Dlatego te偶 warto wprowadzi膰 kilka jesiennych modyfikacji w jad艂ospisie. Warto wprowadzi膰 zwyczaj zjadania kaszy jaglanej. Najlepiej sprawdza si臋 ona na 艣niadania w duecie z jab艂kiem, gruszk膮 z dodatkiem cynamonu lub wanilii. Idealnie te偶 pasuje do rzadszych zup (nawet do roso艂u), a tak偶e do klasycznych sa艂atek.

Mniej wyj艣膰 na grilla, lody, pikniki daje wi臋cej mo偶liwo艣ci, je艣li chodzi o planowanie jad艂ospisu, a tak偶e opieraniu si臋 pysznym daniom. Czym bardziej pouk艂adany dzie艅, przewidywane zdarzenia w ci膮gu dnia, tym 艂atwiej zapanowa膰 nad jad艂ospisem.

Na jesieni jest te偶 mniej uroczysto艣ci typu 艣lub z weselem, chrzest dziecka, komunia, itd. Oznacza to, 偶e nie jeste艣my tak cz臋sto poddawani pr贸bie uginaj膮cego si臋 prza艣nego sto艂u.

Jesie艅 to czas jab艂ek, gruszek i 艣liwek. Za nami ju偶 sezon na truskawki, kt贸re wyjada si臋 艂ubiankami i czere艣ni, kt贸rych spo偶ywa si臋, a偶 zobaczy si臋 dno miski. Jeste艣my ju偶 nasyceni owocami, wi臋c jab艂ka, gruszki i 艣liwki nie s膮 ju偶 a偶 tak bardzo 艂akomym k膮skiem. Spo偶ywajmy jak najwi臋cej ciep艂ych posi艂k贸w 鈥 ciep艂y obiad zjedzony w 艣rodku dnia to ju偶 konieczno艣膰!
Na jesieni nie ma te偶 specjalnie 艣wi膮t zwi膮zanych z obfitym jedzeniem. Przecie偶 przez 艣wi臋ta bo偶onarodzeniowe Polacy tyj膮 艣rednio 3kg w ci膮gu tych kilku dni. A jak trudno jest zrzuci膰 te ostatnie 3kg to wi臋kszo艣膰 z nas wie.
Przyjrzyjmy si臋 ciep艂ym zupom kremom doprawionym rozgrzewaj膮cymi przyprawami, np. zupa krem z dyni z imbirem, krem z marchewki z chili, krem z kalafiora z chrzanem, itd. Jesie艅 obfituje w warzywa typu: cukinia, dynia, bak艂a偶an, papryka, sa艂aty, itd. S膮 to produkty wprost stworzone do przygotowywania lekkich, dietetycznych da艅, kt贸re nie tylko b臋d膮 niskokaloryczne, ale przede wszystkim b臋d膮 zdrowe i smaczne.