Kategoria:

Dieta na pi臋kn膮 cer臋. Co je艣膰, a czego unika膰?

Kategoria:

Dieta na pi臋kn膮 cer臋. Co je艣膰, a czego unika膰?

Pi臋kna cera a dieta.

Dieta przeciwtr膮dzikowa jest do艣膰 rygorystyczna i wymaga rezygnacji z wielu przek膮sek, przypraw i napoj贸w.

Wybieraj przede wszystkim produkty zdrowe, lekkostrawne i pomagaj膮ce oczy艣ci膰 organizm z toksyn. Z jad艂ospisu trzeba przede wszystkim wykre艣li膰 potrawy wysoko przetworzone, czyli takie, kt贸re zawieraj膮 sztuczne barwniki i aromaty oraz konserwanty. Najwi臋cej syntetyk贸w jest w kolorowych napojach gazowanych, s艂odkich i s艂onych przek膮skach oraz 偶ywno艣ci z d艂ugim terminem wa偶no艣ci. Unikaj te偶 s艂odyczy, zw艂aszcza czekolady, nawet gorzkiej.
Ogranicz tak偶e t艂uszcze zwierz臋ce, potrawy sma偶one, mas艂o, t艂uste sery. Postaraj si臋 zrezygnowa膰 z podjadania w fast foodach.

O powodowanie „nieprzyjaci贸艂” podejrzewane s膮 ostre przyprawy (pieprz, papryka) oraz s贸l. Najlepiej zamiast nich u偶ywaj zi贸艂.
Naukowcy obwiniaj膮 te偶 wysoko przetworzone w臋glowodany 鈥 makarony i bia艂e pieczywo. Lepiej wi臋c si臋gaj po chleb i makarony razowe.
Szkodliwe s膮 r贸wnie偶 wszelkie u偶ywki z alkoholem i papierosami na czele.
Postaraj si臋 ograniczy膰 spo偶ywanie nabia艂u, niedoskona艂o艣ci mog膮 powodowa膰 prawdopodobnie hormony zawarte w mleku.

Przydadz膮 ci si臋 witaminy z grupy B (B1, B2, PP), kt贸re 艂agodz膮 schorzenia sk贸rne (przede wszystkim witamina PP). Najwi臋cej jest ich w orzechach, pestkach, ro艣linach str膮czkowych, w膮tr贸bce, pieczywie pe艂noziarnistym, ziemniakach, drobiu, jajkach oraz w dro偶d偶ach.
Pomocne b臋d膮 te偶 karoteny np. witamina A, kt贸r膮 znajdziesz w marchewce, pomara艅czach, pomidorach.
W diecie nie powinno zabrakn膮膰 cynku. Ten pierwiastek dzia艂a leczniczo na tr膮dzik i u艂atwia gojenie ranek, a jego niedob贸r pog艂臋bia zmiany sk贸rne.
W cynk obfituj膮 owoce morza (przede wszystkim ostrygi i ma艂偶e), ryby (np. w臋gorz), ro艣liny str膮czkowe, dr贸b (g艂贸wnie w膮tr贸bka), kasze, jajka, s艂onecznik oraz pieczywo 偶ytnie.